پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 54494
پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با فروش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تسلیحات، خدمات پشتیبانی و آموزش نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است.
موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش ۱.۴ میلیاردی تسلیحات به عربستان
به گزارش تابش کوثر به نقل از رویترز، وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تسلیحات، خدمات پشتیبانی و آموزش نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است.

بر اساس اعلام پنتاگون، بخشی از این تجهیزات شامل سامانه راداری ساخت شرکت لاکهید مارتین و همچنین آموزش سربازان نیروی هوایی و سایر نیروهای مسلح عربستان سعودی است.

طبق این گزارش، عربستان سعودی می خواهد این سامانه راداری را در مرزهای خود مستقر کند تا به وسیله آن بتواند محل دقیق شلیک موشک‌ها و خمپاره‌ها را شناسایی و رهگیری کند.

علاوه بر سامانه راداری، این قرار داد شامل ادواتی چون مهمات، خودروهای زرهی و کمک های فنی است. این بخش از قرارداد به ارزش ۶۶۲ میلیون دلار است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین قرارداد دیگری را به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار تایید کرده است.

این قرارداد نیز شامل برنامه آموزش کادر نیروی هوایی و آموزش دیگر نیروهای ارتش عربستان است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا، نهاد اجرایی فروش تسلیحات به طرف های خارجی، نیز اعلام کرده است که مدارک مورد نیاز در این خصوص را در تاریخ دوم ژوئن به کنگره ارائه کرده است.

رویترز می گوید، براساس قانون، کنگره ۳۰ روز فرصت دارد تا به فروش این تسلیحات اعتراض کند.

هر چند اعلام شده که قرارداد اخیر ۱۱۰ میلیارد دلاری آمریکا و عربستان جعلی است اما گفته می شود قراردادهایی را که ورزات خارجه آمریکا روز دوشنبه تایید کرد بخشی از قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری است که همزمان با اولین سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض، پایتخت عربستان سعودی امضا شد. این قراردادهای نظامی شامل فروش تسلیحات و خدمات پشتیبانی است.

آمریکا مهمترین تامین کننده سلاح عربستان سعودی است وسلاح هایی مانند جنگنده‌های اف ۱۵ تا سیستم‌های فرماندهی و کنترل را به ریاض فروخته است.

مبع: مهر
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcfjjdt.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما