يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : 51580
امام جمعه مشهد گفت: جریان سکولار لائیک به دنبال اجرای پنج گام برای به حاشیه بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.
علم الهدی: پنج گام جریان لائیک برای به حاشیه بردن نظام جمهوری اسلامی ایران
به گزارش تابش کوثر، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در سلسله همایش‌های بصیرت‌افزایی با عنوان «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل» که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد اظهارکرد: نظام جمهوری اسلامی به صورت اهرمی در دست انقلاب قرار گرفت، اما نقطه کمال و پایانی این انقلاب این نظام نیست، بلکه نقطه نهایی آن رساندن پرچم  به دست صاحب اصلی آن است.

وی افزود: معتقدم اگر شما جوانان در عرصه انقلاب حرکت کنید، انقلاب قابل تداوم است و رهبری نیز روی جامعه، حوزه و دانشگاه انقلابی تاکید بسیاری دارند و علت آن به دلیل نسل جوان حوزه و دانشگاه است که اگر انقلابی باشند و آن را بشناسند موفق خواهیم بود.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به یکی شدن مدیریت جهان عنوان کرد: در توسعه ارتباطات، مردم روی کره زمین به نقطه‌ای می رسد که جهان به شکل یک دهکده واحد در می‌آیند و این دهکده، کدخدا می‌خواهد. ارتباط غرب با شرق در صورتی برقرار می‌شود که این دو، قانون و فرهنگ خود را داشته باشد، این ارتباط جوابگو نیست، همه باید تحت یک فرهنگ باشد و آن فرهنگ، فرهنگ دین، اسلام و قرآن است و اگر اینطور نشد، کفر، الحاد و جهانخواری حاکم می‌شود.

انقلاب موشک قاره پیما دارد

وی با بیان اینکه اگر ۵۴ سال پیش صدایی به نام انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت سفره دین جمع می شد و استکبار همه دنیا را گرفته بود، خاطرنشان کرد: در ۲۲ بهمن ۵۷ مسلمانان یک چوبدستی داشتند و امروز کار به جایی رسیده که این انقلاب موشک قاره پیما دارد.

علم الهدی تاکید کرد: انقلاب پیش می‌رود، روز به روز قدرت ما در دنیا بیشتر می‌شود، دشمن روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و ما این را  می‌فهمیم، آن روز یک شاه بود و یک مأمور ساواک، اما امروز  مقابل ما همه رسانه‌های دنیا و شبکه‌های اطلاعاتی دنیا است، انقلاب امروز با این‌ها مبارزه می‌کند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما با جریانات سیاسی سر این که رئیس جمهور و نماینده شورای شهر چه کسی باشدنیست و بحث ما با جریان‌های سیاسی لائیک در کشور سر گفتمان است، ما می‌گوییم باید اقتصاد، سیاست، عمران، امنیت، مال و هستی ما در چارچوب گفتمان دین و انقلاب باشد اما یک عده جریان‌های سکولار لائیک در مملکت راه افتادند و می گویند برای این‌که زندگی کنیم، باید با آمریکا و اروپا بسازیم، اسرائیل را به رسمیت بشناسم و  به عراق، فلسطین و سوریه کار نداشته باشیم.

آیت‌الله علم الهدی اظهارکرد:مشکل ما بر سر فرد نیست بلکه دعوای ما سر گفتمان است، اگر این گفتمان را رها کنیم، انقلاب راکد شده و سقوط می‌کند.

پنج اصل برای براندازی نظام

وی اضافه کرد: اگر بنا شد مدیریت اجرایی بر سرکار بیاید که این گفتمان را قبول ندارد، با آمریکا و اسرائیل بسازد و در مسئله دفاعی کشور را تضعیف کند، جبهه را از دست می‌دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به بیان طرح جریان سکولار برای به حاشیه بردن نظام اسلامی پرداخت و گفت: با صراحت عرض می‌کنم در آخرین تصمیمی که جریان‌های سکولار  لائیک در کشور گرفتند قرار است هر طور شده قدرت را اول در دولت و بعد در مجلس به دست بیاورند و با به دست آوردن قدرت، پنج اصل را پیاده کنند که اصل اول، رابطه با آمریکا به هر قیمتی است.

وی ادامه داد: قطع رابطه ایران با حلقه مقاومت، تضعیف توسعه صنایع دفاعی و موشکی، بهبود رابطه با هم‌پیمانان آمریکا در منطقه و تضعیف و محدود کردن اختیارات رهبری دیگر اصولی است که جریان های سکولار  لائیک به دنبال پیاده کردن آنها در کشور هستند.
منبع: مهر
ت/444

https://tabeshekosar.ir/vdciuwaw.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما