شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 51232
شاخص فرابورس با افت یک درصدی، در پایان معاملات هفته گذشته در ارتفاع ۹۲۴ واحدی ایستاد.
افت یک درصدی شاخص فرابورس در هفته‌ای که گذشت
به گزارش تابش کوثر، در سومین هفته معاملاتی فرابورس ایران در اردیبهشت‌ماه امسال دادوستد یک‌هزار و ۵۶۰ میلیون ورقه بهادار در ۱۶۷ هزار دفعه صورت گرفت که ارزش این دادوستدها ۷ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال بود.
شاخص فرابورس نیز در آخرین روز کاری هفته گذشته در سطح ۹۲۴ واحدی ایستاد و یک درصد نسبت به روز انتهایی هفته پیشین افت کرد.
همچنین معاملات بازارهای فرابورس ایران در حالی هفته پیش ادامه یافت که بهترین عملکرد در رشد حجم معاملات را به ترتیب بازارهای اول و شرکت‌های کوچک و متوسط کسب کردند و بازار SME تنها بازاری بود که با افزایش ارزش دادوستدها و تعداد دفعات معاملات در میان سایر بازارها روبه‌رو شد. در این بازار ۲۰۰ میلیون سهم به ارزش ۹ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که در مقایسه با ارقام هفته پیشین به ترتیب افزایش ۲۸۷، ۱۷۰ و ۳۰۰ درصدی حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات را نشان می‌داد.
در مجموع در بازارهای اول و دوم فرابورس نیز ۸۱۸ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال مبادله شد که بازار اول با افزایش حجم اما کاهش ارزش معاملات روبه‌رو شد.
ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME به ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال رسید که گروه محصولات کاغذی با ارزش معاملاتی به میزان ۳۴۹ میلیارد ریال، سهم ۱۱ درصدی از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و درصدر این بازار ایستاد.
این گزارش می‌افزاید: گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» در رده‌های دوم تا چهارم صنایعی که بالاترین ارزش معاملات را در فرابورس ثبت کردند، ایستادند.
در بازار ابزارهای نوین مالی نیز در حالی معامله ۱۸ میلیون ورقه به ارزش حدود ۴ هزار میلیارد ریال ثبت شد که برخلاف اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، تنها اوراق گواهی تسهیلات مسکن بود که با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه شد.
گفتنی است؛ درج نماد شرکت سیمان سفید ارومیه در تابلو رشد بازار شرکت‌های کوچک و متوسط و انجام عرضه عمده ۲۸.۴ درصد از اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت دوم در نماد «صایتل۲۴» در بازار ابزارهای نوین مالی نیز مهمترین رخدادهای هستند که هفته پیش در فرابورس ایران رقم خوردند.
منبع: تسنیم
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcciiqp.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما