شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 3981
آیت الله العظمی بهجت :

مى شنيديم و باور نمى كرديم

اين مطلب به يقين ثابت است و خيلى ها نيز نقل كرده اند كه اگر از حال انسان معلوم شود كه مى خواهد نماز شب بخواند، بيدارش مى كنند، بدون احتياج به دعاها و آيات معهوده، و اين بيدار كردن به طرق مختلف است، يا در مى زنند، و يا صدايى مى آيد و يا او را به نام صدا مى زنند و....
مى شنيديم و باور نمى كرديم
تابش کوثر - حضرت آیت الله العظمی بهجت : مى شنيديم و باور نمى كرديم لذا به يكى از معاصرين ما گفته بودند:

در زمان ما در يك شب هفتاد نفر در قنوت نماز وتر دعاى ابوحمزه مى خواندند. ايشان بلند شده بود و خود در يكى از شب هاى ماه رمضان اِحصا(شماره) كرده بود و ديده بود در حرم حضرت امير ـ عليه السّلام ـ و رواق و اطراف حرم، پنجاه نفر در قنوت وتر مشغول دعاى ابوحمزه هستند.

استاد ما(آيت اللّه شيخ محمّد حسين اصفهانى ـ رحمه اللّه ـ) در ماه رمضان در هر شب صد ركعت و در هر ركعت ۱۰ مرتبه سوره ى توحيد مى خواند.

از شاگردهاى آقا سيّد مرتضى كشميرى ـ رحمه اللّه ـ نقل شده است كه ايشان در عبادت كم نظير بود و دو ساعت بعد از مغرب افطار مى كرد!
. . . اين مطلب به يقين ثابت است و خيلى ها نيز نقل كرده اند كه اگر از حال انسان معلوم شود كه مى خواهد نماز شب بخواند، بيدارش مى كنند، بدون احتياج به دعاها و آيات معهوده، و اين بيدار كردن به طرق مختلف است، يا در مى زنند، و يا صدايى مى آيد و يا او را به نام صدا مى زنند و....
منبع : مؤسسه آیت الله العظمی بهجت "قدّس سرّه"
https://tabeshekosar.ir/vdcc.4q1a2bqosla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما