يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 2774
آیت‌الله العظمی وحید

گره‌گشای محشر فاطمه زهرا (س) است

آیت‌الله العظمی وحید؛ گره‌گشای محشر فاطمه زهرا (س) است او باید به داد برسد، فقط دادرس اوست، آن وقتی که همۀ پیغمبران خدا بیچاره می شوند ، همچو روزی وقتی همه بیچاره شدند، گره گشای محشر یکنفر است.
گره‌گشای محشر فاطمه زهرا (س) است
حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به وظیفه همگان در خصوص زنده نگه داشتن ایام فاطمیه گفتند:مملکت باید روز سوم جمادی الثانیه غیر از هر سال بشود. این قضیه انقلابی ایجاد کرده و باید بکند. چرا؟ چون قوام مذهب شیعه به دو کلمه: یکی تولی، یکی تبری. آنچه زنده می کند هر دو را روز شهادت صدیقۀ کبری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه این مرجع تقلید، در دیدارخادمین فاطمیه، در بیان اهمیت خدمت به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) گفتند: خدمت به فاطمه زهرا(س)نه من می فهمم نه تو، نه بزرگتر از ما ؛ چرا؟ چون إِنَّمَا سُمِّیتْ‏ فَاطِمَةُ فَاطِمَةُ لِأَنَّ الْناس فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا. تمام بشریت، افرادشان، بمراتبهم، همه منقطع اند، مفتون اند، از معرفت او. کسی که در این حد است خدمت به او ساده نیست. خدا را شکر کنید.

معظم له با اشاره به آیاتی از قرآن درباره خلقت انسان و عظمت قیامت اظهار داشتند: اگر ما بفهمیم خواهیم فهمید، نه علمی هست، نه عملی هست برای آن روزی که تمام انبیا و رسل همه نگران آن روز اند. هیچ نداریم، فقط امیدی که هست این است که یک زن، نه یک زن بلکه انسیه حوراء، مخلوق از نور عظمت الله، آن کسی که مایۀ جسمش از درخت طوبی است، مایۀ روحش از نور عظمت خداست، او باید به داد برسد، فقط دادرس اوست، آن وقتی که همۀ پیغمبران خدا بیچاره می شوند ، همچو روزی وقتی همه بیچاره شدند، گره گشای محشر یکنفر است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در ادامه با بیان روایتی در شأن نزول آیه إِنَّا أَنْزَلْناهُ في‏ لَیلَةٍ مُبارَكَةٍ گفتند: لیلۀ مبارکه زهرا است. کی زهرا را شناخت؟ اسم شما در دفتر این کس است. خلاصه آنچه هست از وجود این زن است. کتاب مبین در او، تمام ائمۀ معصومین، حملۀ علم رب العالمین، همه میوۀ وجود اوست. حالا ما در روز شهادت او غیر از قصور و تقصیر چه کردیم؟!

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید،معظم له در پایان، آثار و برکات فاطمیه و وظیفه همگان را برشمردند و تصریح کردند: وظیفۀ من و تو چیست؟ این مملکت باید روز سوم جمادی الثانیه غیر از هر سال بشود. این قضیه انقلابی ایجاد کرده و باید بکند. چرا؟ چون قوام مذهب شیعه که مذهب حق منحصرا این است، منحصر است این قوام به دو کلمه: یکی تولی، یکی تبری. آنچه زنده می کند هر دو را روز شهادت صدیقۀ کبری است.
https://tabeshekosar.ir/vdcb.zb5urhbzaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما