شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 27190
دیر کردهایی که در بانک ها گرفته می شوند مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که این خلاف هدف اصلی بانک است.
دیر کردهای بانک ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است /علما و مسؤولان باید با یکدیگر در ارتباط باشند
به گزارش تابش کوثر به نقل از  خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش ظهر امروز در دیدار با علی رستگار مدیر عامل بانک ملت بیان داشت: دیدار مسؤولان با مراجع نعمت بزرگی است و مسؤولان می توانند در این دیدارها مسائل خود را با علما در میان بگذارند و علما نیز آن موارد را به مردم برسانند. 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «علما و امرا سبب اصلاح امت من هستند» بنابر این علما و مسؤولان باید با یکدیگر در ارتباط باشند و هر چه ارتباط بین علما و مسؤولان بیشتر شود دشمن دیگر نمی تواند خوابی برای این کشور ببیند اما اگر روزی دشمن بتواند این دو دسته را از هم جدا کند جای پای خودش را باز خواهد کرد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیه «ولو شاء الله لجعلکم امة واحده» اظهار داشت: خداوند می گوید من توانایی داشتم که همه افراد را در یک سطح قرار دهم به گونه ای که هیچ کس اختیاری از خودش نداشته باشد اما این کار را نکرده است تا بشر را آزمایش کند و به همین دلیل به یک شخص قدرت و سرمایه داده است و به شخص دیگری هیچ کدام را نداده است. 

وی ادامه داد: همانگونه که دیده می شود درجامعه یک حالت اختلافی وجود دارد بر خلاف کمونسیت ها که می گویند همه باید برابر باشند بلکه صلاح جامعه در این است که اختلاف وجود داشته باشد.
 
حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: خداوند سرمایه را در دست مسؤولان بانکی قرار داده است و استفاده از نفس تمرکز سرمایه یک قدرت برای جامعه محسوب می شود؛ هدف از تشکیل بانک تسهیل برای بندگان است و بنابراین همیشه به مسؤولان توصیه می کنم شیوه های که باعث ایجاد مشکل برای مردم می شوند را کاهش دهند. 

وی ادامه داد: در کارهای مردم خصوصا مسائلی مانند چک سخت گیری نکنید و اعتباراتی را برای افراد خوش حساب که دچار مشکلی شده اند قرار دهید؛ دیر کردهایی که در بانک ها گرفته می شوند مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که این خلاف هدف اصلی بانک است
https://tabeshekosar.ir/vdciuzar.t1ay32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما