سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 129095
در این دیدار، یادداشت تعهدات عضویت دائم ایران در سازمان همکاری های شانگهای امضا شد.
دیدار امیر عبداللهیان با دبیر کل سازمان همکاری شانگ‌های
به گزارش­ تابش کوثر، وزیر امور خارجه کشورمان، شامگاه چهارشنبه ۲۳ شهریور در شهر سمرقند ازبکستان، با ژانگ مینگ، دبیر کل سازمان همکاری شانگهای، دیدار نمود.

در جریان این دیدار سند تعهدات یا ترتیبات الحاق جمهوری اسلامی ایران به این سازمان امضا شد.
وزیر امور خارجه پس از امضای سند طی اظهاراتی با اشاره به اینکه تصویب اسناد مربوط به سازمان همکاری شانگ‌های در هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شده و جهت بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال گردیده افزود امیدواریم که هرچه سریعتر شاهد عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان باشیم.

دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های نیز اظهار داشت امروز برای ایران و سازمان، روز تعیین کننده‌ای است. به دوستان و همکاران ایرانی و همینطور همکاران خودم در سازمان، عضویت ایران را تبریک میگویم. ایران در گذشته نیز همکاری‌های خوبی با سازمان داشته است و در منطقه به عنوان یکی از کشور‌های قدرتمند با امنیت و با ثبات که برای سازمان مهم است شناخته می‌شود. وی افزود اعضای سازمان نگاه بسیار مثبتی به ایران دارند و تصدیق می‌کنند که پس از ورود ایران، شاهد جایگاه ویژه و عالی سازمان خواهیم بود.


گزارش توییتری دکتر امیرعبداللهیان از امضای یادداشت تعهدات عضویت دائم کشورمان در سازمان همکاری های شانگهای مشب در شهر تاریخی سمرقند یادداشت تعهدات عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری شانگهای را با دبیرکل امضا کردم. اکنون وارد مرحله جدید همکاری های متنوع اقتصادی، تجاری ، ترانزیت، انرژی و … شده ایم. دبیرکل سازمان، پیوستن دائم ایران و امضای سند را تبریک گفت و آن را تحول مهمی خواند.ب/110


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع:
https://tabeshekosar.ir/vdcdnn0fkyt0xz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما