جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 1127
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به برخی از انحرافات در مراسم عزاداری حضرت ابا عبد‌الله الحسین(ع)، گفت: مبلغان باید از انحرافات بوجود آمده در این مراسم‌ها جلوگیری کنند و با نشان دادن چهره واقعی عاشورا از خرافات بکاهند.
طلبه ای که از تبلیغ دین دور باشد دچار وسوسه شیطان شده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، بر ضرورت توجه به عاشورا تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف مهم طلاب ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و آشنایی مردم با این فرهنگ است.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از انحرافات در مراسم عزاداری حضرت ابا عبد‌الله الحسین(ع)، ابراز کرد: مبلغان باید از انحرافات بوجود آمده در این مراسم‌ها جلوگیری کنند و با نشان دادن چهره واقعی عاشورا از خرافات بکاهند.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی بر استفاده صحیح از فرصت عاشورا تأکید و به طلاب توصیه کرد: تبلیغ در محرم یک از وظایف اساسی طلاب است و کسانی که این فرصت را از دست بدهند دچار حسرت خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: طلبه‌ای که در طول سال فقط به درس و بحث مشغول شود و از تبلیغ دین و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دور باشد دچار وسوسه شیطان شده است.

وی همگان را به استفاده معنوی از ماه محرم توصیه و پاک کردن قلوب را یکی از ویژگی‌های مهم این ماه دانست و گفت: محرم بهار دل‌ها است و موجب شکفتن قلوب می‌شود.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در ادامه با اشاره به روایاتی فضیلت گریه بر امام حسین(ع) را مورد تأکید قرار داد و افزود: اشک بر امام حسین(ع) موجب آمرزش گناهان بندگان و وجوب بهشت می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که حسرت جزء بزرگ‌ترین مصیبت‌ها است، ابراز کرد: تعلیم، اخلاق و تهذیب و محکم کردن عقاید جزء اساسی‌ترین کارهای طلاب است که اگر مورد توجه قرار نگیرد حسرت را به دنبال خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به آیاتی از قرآن وظیفه طلاب را تفقه در دین و انذار مردم دانست و اظهار کرد: کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند هیچ‌گاه دچار حسرت نشده و از رحمت الهی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان این‌که شبهات شیاطین در دل افراد ضعیف رسوخ می‌کند، وظیفه عالمان دینی را در قبال پاسداری از دین مردم و پاسخ به شبهات سنگین ارزیابی کرد و گفت: اگر مبلغان مردم را با کلام اهل بیت(ع) آشنا کنند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد
https://tabeshekosar.ir/vdcc.iqsa2bqsmla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما