پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : 2130
فایل ویدیودانلود فایل
رسانه الکترونیکی تابش کوثر - به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهاء الدینی به خدمت حضرت آیت الله مبشر کاشانی که از شاگردان شاخص ایشان بودند ، رسیدیم ، حضرت آیت الله مبشر کاشانی پیرامون شهصیت مرحوم ایت الله بهاء الدینی گفت :
مرحوم آیت الله بهاء الدینی بیشتر با تهذیب نفس و با تفکر در توحید به این مقامات رسید یکی از چیز هایی که خیلی انسان را مقرب درگاه الهی می کند بحث توحید است یعنی انسان اگر به معنی واقعی کلمه موحد باشد ، مقرب است
ایشان در ادامه گفت : ما در این دعای معروف سریع الاجابه که خیلی دعای مهمی است وامام کاظم سلام الله علیه فرمودند که این دعای عظیم الشان را که سریع الاجابه است ، بخوانید . کسی حاجتی داشته باشد بعد از پنج نماز واجب بعد از تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها شروع کند این دعا را بخواند و البته سه مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد این دعا را بخواند اکمل است
اَللّهُمَّ اِنّى اَطَعْتُكَ فى اَحَبِّ الاْشْياَّءِ اِلَيْكَ وَهُوَ التَّوْحيدُ وَلَمْ اَعْصِكَ فى اَبْغَضِ الاْشْياَّءِ اِلَيْكَ وَهُوَ الْكُفْرُ فَاغْفِرْ لى ما بَيْنَهُما يا مَنْ اِلَيْهِ مَفَرّى آمِنّى مِمّا فَزِعْتُ مِنْهُ اِلَيْكَ
این مرجع تقلید تصریح کرد : در آغاز دعا محبوب ترین چیزها نزد خدا توحید است خدا هیچ چیز را به اندازه توحید دوست ندارد . ولایت اهل بیت عصمت و طهارت هم من التوحید است یعنی از توحید جدا نیست و ما به ملازمه می دانیم که باید ولایت را بپذیریم و بشناسیم و عارف به ولایت باشیم تا عارف به توحید باشیم
ایشان در ادامه افزود : و مبغوض ترین اشیاء و امور به درگاه خدا کفر است . در دعا می گوید من در باب اعتقادات مطیع تو بودم و موحد شدم و هرگز طرف کفر نرفتم که ابغض اشیاء باشد و حالا بین کفر و توحید این وسط گناهانی کرده ام نه از باب اینکه موحد نبودم و نه از باب اینکه کافر بودم و این گناهان را کردم ، این وسط با اینکه موحد بودم و با اینکه کافر نبودم گناه کردم پس به خاطر اینکه کافر نبودم ، من را از خودت دور نکن و راهم بده وچون منشأ گناهم کفر نبوده است از طرفی هم گناهان من را به کفر نرسان
این مدرس عالی حوزه در ادامه افزود : منظور این است که مرحوم آیت الله بهاء الدینی که رضوان خدا بر او باشد یک مرد موحد بود .
من از آقای کشمیری (در مورد آیت الله قاضی) پرسیدم که فرمودند آیت الله قاضی در توحید شهودی خیلی قوی بود آیت الله قاضی به عالی ترین مرحله رسیده بود . انسان اگرموحد باشد و در توحید به مرحله توحید شهودی برسد به تمام مراحل می تواند برسد آیت الله بهاء الدینی و آیت الله قاضی این جوری بودند
ایشان در ادامه افزود : توحید شهودی هم درعمل معلوم می شود شما در توحید هیچ گاه خودتان را از دیدگاه خدا خارج نمی بینید ، لحظه به لحظه داری می بینی که خدا تو را می بیند ، در محضرخدا هستی ، کسی در خانه باشد یا در خانه نباشد . امام به فرد فرمود تو برو یک جایی کسی تو را نبیند هرچی گناه می خواهی انجام بده به شرطی که کسی تو را نبیند ، خدا نبیند خب هر جا برود خدا هست
ایشان در ادامه گفت : انسان به این مرحله توحید شهودی برسد که در خلوت و جلوت حتی در قلبش (غیر خدا را نبیند)ما می گوییم مشکلی دارم به آقای فلانی می گویم مشکل من را حل کند و به اداره می روم تا اینجا را امضا کند اگر شما خدا را می بینید همان جا ظاهرا به این آقا می گویید اما باطنا به خدا می گویید باید این طوری باشد که بر حسب ظاهر به مردم مراجعه می کنی اما بر حسب باطن غیر خدا را نبینی این آقا را هم نمی بینی ولی بر حسب ظاهر مکلفی بروی پیش این آقا موکلفی با احترام بگویی این پرونده ام را رسیدگی و امضا کن درعین حال باطنا فقط خدا را می بینی اگر او بخواهد این امضا می کند نخواهد امضا نمی کند این توحید است . یک - مرحوم آقای بهاء الدینی در توحید خیلی قوی بود و لذا در توحید خیلی تفکر می کرد دو- در تهذیب نفس که کاری را برای غیر خدا انجام ندهد
ما بتوانیم این دو تا گام را برداریم برنده ایم ، به مقصد رسیده ایم یعنی به اوج کمال هم می توانیم برسیم به شرطی که این دو تا گام را برداریم
حضرت آیت الله مبشر کاشانی در ادامه افزود : موحد باشیم و هر کاری که می کنیم برای خدا باشد حالا اگر مثلا در این بین سهوی پیش آمد اتفاقی پیش آمد انسان اشتباه کرد خدا زود می آمرزد عفوو و غفور است زیرا منشأ گناه نه کفر بوده است و نه هوای نفس
گرچه این جور انسان ها اصلا گناه نمی کنند به یک نوع عصمت می رسند که در بحث عصمت اکتسابی گفتیم این گونه افراد به عصمت اکتسابی می رسند همیشه خدا را می بینند و هیچ کاری به خاطر غیر خدا نمی کند حتی کارهای خیررا زیرا کارهای خیر هم ممکنه برای خدا نباشد
ایشان در ادامه افزود : انسان موحد در روایت است غیر از کار خیر، از او شر سر نمی زند چون همه ی وجودش را خدا گرفته است و هر کاری می کند به عشق خدا و برای خداست از خدا هیچ وقت جدا نیست بنابراین هیچ وقت مبدا شر نمی شود مبدا شر کسی است که شیطان در او حلول واستیصال کرده است اگر خدا بر قلب و فکر انسان حاکم باشد ان الله علی العرش الستوی در روایت داریم که قلب مومن عرش خداست یعنی ان الله علی قلب مومن استوی اگر خدا بر قلب مومن حکومت کند آنوقت وی گناه می کند ؟ مبدا شر نمی تواند باشد این دو به هم زنی ها این لجبازی ها این بد گویی ها این دعواهایی که الان می شود به خاطر این است که خدا بر قلب ها حاکم نیست وقتی که شیطان حاکم می شود انسان منشأ شر می شود خدا حاکم می شود انسان منشاء خیر می شود
آیت الله بهاء الدینی موحد بود به تمام معنا موحد بود رضوان خدا بر او باد

https://tabeshekosar.ir/vdch.xnit23nzvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

یاسر
عالی .فقط این غلط املایی ها داخل متن رو درست کنید.شهصیت.ایت الله بحاء الدینی...