پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 119837
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کاهش تخلفات، جلب رضایت شهروندان، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد مهم‌ترین وظیفه سامانه مقابله با فساد است، گفت: تاکنون حدود 110 پیام توسط شهروندان شهر ارسال شده است.
گزارش سامانه مقابله با فساد در شهرداری/ ارسال110 پیام توسط شهروندان
به گزارش تابش کوثر، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در پانزدهمین جلسه از صحن شورای شهر درباره اقدامات کمیته شفافیت جهت مقابله با فساد اظهار داشت: بعد از اطلاع‌رسانی شماره‌ای جهت اعلام فساد توسط بنده، تاکنون حدود 110 پیام توسط شهروندان شهر ارسال شده است.
وی افزود: بعد از دسته بندی و بررسی اولیه آنها به تعدادی پیام برخوردم که غالبا با رویکرد انتقاد از شیوه‌های خدمت رسانی بخش‌های مختلف مدیریت شهری و یا موضوعات پیرامون خدمات شهری بود که بنا بر پیام‌های واصله بارها توسط شهروندان به شماره های 137 و 1888 اطلاع‌رسانی شده است اما متاسفانه در بعضی موارد همچنان موضوع شکایت و انتقاد پابرجاست و یا جواب دقیقی به شهروندان ارائه نشده است که موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است .
این عضو شورای ششم تهران گفت: به شهردار تهران تذکر می‌دهم که رسالت این سامانه‌ها برقراری ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و چشمان بینای شهر با مدیران است و باید درخواست‌های ایشان و انتقادات آنها در اسرع وقت بررسی شود و پاسخ‌های دقیق به آنها داده شود.
وی گفت: کاهش تخلفات، جلب رضایت شهروندان، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد مهم‌ترین وظیفه این سامانه هاست و الزم است با اصلاح ساختارها ، به کارگیری افراد صالح ، متخصص و دلسوز زمینه های تحول و نقش آفرینی این سامانه ها فراهم شود.
صادقی بیان داشت: اصل هشتم قانون اساسی حق امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم قائل شده است و جامعه ای که این اصل در آن رعایت شود هیچگاه به انحراف کشیده نمی‌شود. فراموش نکنیم مردم حق دارند بر مسئولین نظارت داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را منتقل و با نظارت بر امور به بهترین شیوه ممکن در اجرای آن دخالت کنند و شورای اسلامی شهر می‌خواهد حق مردم را در شهرداری عینیت ببخشد.
وی گفت: فرصت ارتباط باید به طور مساوی و عادلانه در اختیار شهروندان باشد که ما را ارزیابی کنند و ما نیز از انتقادات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم. لذا الزم است گزارشی تحلیلی از عملکرد سامانه های 137 و 1888 شامل مهمترین دغدغه ها و انتقادات شهروندان و شیوه‌های رسیدگی و پاسخگویی تهیه و در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر یا همان کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارائه شود.
انتهای پیام/133/1
منبع:فارس
https://tabeshekosar.ir/vdcgwy9quak9q74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما