کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی: پایه گذاری شهرها بر مبنای اسلام باشد

1 آبان 1392 ساعت 15:21


به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معظم له امروز در دیدار فرماندار شهر قرچک که در دفتر ایشان درقم برگزارشد،

با اشاره به اهمیت پایه‌گذاری شهرها بر مبنای اسلام، اظهار داشتند: مسئولان اجرایی شهرها باید تلاش کنند تا مبانی شهری بر پایه مبانی اسلام پایه ریزی شود و نکته مهم آن است که خدا را فراموش نکنند.

معظم‌له خدمت صادقانه برای مردم را از کارهای ارزشمند اجرایی دانستند و خاطرنشان کردند: خدمت خالصانه و صادقانه برای مردم سبب علاقه و الفت مردم نسبت به مسئولان می گردد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی یادآور شدند: بنابر حدیث« کل مولود یولد علی الفطره» اگر محیط مناسبی برای تربیت و رشد افراد فراهم باشد، امکان لغزش و انحراف به حداقل ممکن می‌رسد.

ایشان در ادامه درباره وضعیت جامعه امروز تأکید کردند: دنیای امروز دنیای فاسدی است و این خود افراد هستند که جامعه را آباد می‏کنند و تا زمانی که افراد به اصلاح محیط اهتمام نداشته باشند، تغییری صورت نمی‏گیرد.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان داشت: امام صادق(ع) در روایتی تمام علوم نزد مردم را در چهار کلام خلاصه کرده که عبارت‏اند از؛ حاضر و ناظر بودن خدا، یادآوری نعمت‏های خدا، درخواست‏های خداوند از انسان و پرهیز از اموری که انسان را از راه دین دور می‏کند.

در ابتدای این مراسم آقای ریاحی فرماندار شهر قرچک به ارائه گزارشی درباره عملکرد مدیران اجرایی و پتانسیل موجود در این شهرستان پرداخت.


کد مطلب: 6103

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/6103/آیت-الله-العظمی-موسوی-اردبیلی-پایه-گذاری-شهرها-مبنای-اسلام-باشد

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir