کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خواهر شهید «فاتح» :

تا قبل از شهادت رضا نمی‌دانستیم قائم مقام لشکر فاطمیون است/ «فاتح» هم دانشجو و هم طلبه بود

2 تير 1395 ساعت 14:24

خواهر شهید رضا بخشی گفت: ما بعد از شهادت رضا فهمیدیم که او قائم‌مقام لشکر فاطمیون بوده و بسیاری از عملیات‌ها با فرماندهی او به موفقیت رسیده است.


به کزارش تابش کوثر خواهر شهید رضا بخشی از شهدای مدافع حرم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد در غرفه این خبرگزاری در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت، در خصوص دغدغه‌مندی برادرش گفت: ایشان در همه زمینه‌ها پیشرو بود و خود را مکلف به انجام وظایف به نحو احسن می‌دانست.
 
وی افزود: رضا دلش می‌خواست در انجام هر کاری بهترین باشد و همین باعث شده بود که در درس و اخلاق هم بهترین باشد و بین همه دوستان و فامیل الگو شود.
 
خواهر شهید مدافع حرم در خصوص موفقیت‌های علمی برادرش بیان کرد: شهید فاتح هم دانشجو بود همه طلبه، در دانشگاه دانشجوی ممتاز بود و در حوزه هم سواد علمی و رشد و پشتکار فراوان داشت و مدارک تحصیلی او کارشناسی فقه و حقوق، علوم قرآن و حدیث و فقه معارف اسلامی از جامعةالمصطفی و کارشناسی حقوق از دانشگاه پیام نور بود.
 
وی ادامه داد: شهید فاتح مسلط به زبان انگلیسی و عربی بود و من هیچ‌وقت از همه این توانایی‌های برادرم آگاهی نداشتم.
 
خواهر شهید فاتح از ویژگی‌های اخلاقی برادرش به مهربانی و احترام به خانواده اشاره کرد و گفت: برادرم احترام ویژه‌ای برای پدر و مادرم قائل بود و هرلحظه که وارد منزل می‌شد بلافاصله دست پدر و مادرم را می‌بوسید و هیچ‌وقت من و برادرهایم را بدون خانم و آقا صدا نمی‌کرد.
 
وی با اشاره به فروتنی و اخلاص ویژه قائم‌مقام لشکر فاطمیون بیان کرد: من و خانواده‌ام تا بعد از شهادت رضا نمی‌دانستیم که سمت واقعی او چه بوده است؛ برادرم به ما اطمینان داده بود که در میدان جنگ حضور ندارد و کار او در سوریه صرفاً امور دفتری است. ما بعد از شهادت رضا فهمیدیم که او قائم‌مقام لشکر فاطمیون بوده و بسیاری از عملیات‌ها با فرماندهی او به موفقیت رسیده است.
 
خواهر شهید مدافع حرم گفت: برادرم به دلیل مهربانی بسیار و اینکه در مشکلات کمک دیگران بوده است با شجاعت و مقاومت توانسته بود در 25 عملیات شرکت کند و از مهم‌ترین آن‌ها فتح «ملیحه» بود؛ به همین علت به «فاتح دل‌ها» معروف شد.
 
وی از شنیدن خبر شهادت برادرش گفت: وقتی خبر شهادت را شنیدیم همگی شوکه شده بودیم و هضم این خبر برای همه اعضای خانواده بسیار سخت بود اما تنها چیزی که ما را آرام می‌کند رشادت‌ها و شجاعت‌های برادرم و موقعیت‌های او در میدان جنگ است.


کد مطلب: 33123

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/33123/قبل-شهادت-رضا-نمی-دانستیم-قائم-مقام-لشکر-فاطمیون-فاتح-هم-دانشجو-طلبه

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir