کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل کمیته‌ای در مرز برای رفع مشکل مالی بازگشت زوار اربعین

27 شهريور 1401 ساعت 12:10

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه خودرو‌های عراقی، برخی زوار اربعین را در بازگشت دچار مشکل کرده، گفت: کمیته‌ای در مرز تشکیل شده و زائرانی که مشکل دارند، رایگان منتقل‌ می‌شوند.


به گزارش تابش کوثر، سید مجید میراحمدی با بیان اینکه از سه میلیون و ۴۶۱ هزار زائر اربعین، سه میلیون و ۶ هزار نفر به کشور بازگشته اند، افزود: براساس برنامه ریزی‌های قبلی و با بسیج ظرفیت شرکت‌های اتوبوسرانی بخش خصوصی، نیرو‌های مسلح، سپاه و بخشی از وزارتخانه قریب به ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس درحال انتقال زائرین است.
وی با اشاره به همکاری زوار در عمل به توصیه‌ها به ویژه در مدیریت سفر (زود رفتن و برگشتن) و فراهم شدن امکان اجرای برنامه‌ریزی‌های ستاد اربعین، از زوار باقیمانده در عراق خواست در صورت امکان مسیر‌های سه گانه چذابه، شلمچه و تمرچین را جایگزین مرز پرتردد مهران کنند.
میراحمدی همچنین در پاسخ به افزایش قیمت کرایه خودرو‌های عراقی و ایجاد مشکل مالی برای برخی زوار در بازگشت، گفت: بخشی از زائرین که در کشور عراق به علت هزینه‌های بالای حمل و نقل و مسائلی که فکر نمی‌کردند در آنجا اینگونه بشود دچار مشکلات مالی شدند کمیته‌ای در مرز تشکیل شده و عزیزانی که مشکلی دارند به صورت رایگان منتقلشان می‌کنند. بخشی از امکانات ما هم برای نقل و انتقال رایگان عزیزان زائر عمل می‌کنند.
وی همچنین افزود:ما با سرکنسول خودمان در کربلا صحبت کردیم، این عزیزان هم با مقامات عراقی صحبت کردند، ناظرین را فرستادند و مسئولین عراقی در تلاش اند این موضوع را کنترل کنند. عتبه کربلا حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس را اعزام کرد برای اینکه زائرین عزیز را رایگان منتقل کند.ب/110


منبع:خبرگزاری صدا و سیما


کد مطلب: 129154

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/129154/تشکیل-کمیته-ای-مرز-رفع-مشکل-مالی-بازگشت-زوار-اربعین

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir