کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ۲۳ درصدی تولید شمش آلومینیوم

15 دی 1400 ساعت 15:15

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان توسعه و نوساری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از وضعیت تولید آلومینیوم در ۹ ماهه سال جاری، چهار شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم کشور در مجموع بالغ بر ۴۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم تولید کرده‌اند که نسبت به ۹ ماهه نخست سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.


به گزارش تابش کوثر، چهار شرکت اصلی تولیدکننده داخلی آلومینیوم از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری ۴۰۰ هزار و ۴۸۱ تن شمش تولید کرده‌اند که نسبت به ۳۲۵ هزار و ۲۲۳ تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد؛ از این میزان به ترتیب در مجموع ۹ ماه سال جاری شرکت‌ ایرالکو ۱۳۳ هزار و ۸۳۲ تن، سالکو ۱۲۷ هزار و ۲۳۲ تن، المهدی ۱۱۱ هزار و ۳۲۵ تن و آلومینای ایران ۲۸ هزار و ۹۲ تن شمش آلومینیوم تولید کرده‌اند.

همچنین طی ۹ ماهه سال جاری تولید بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) با افزایش ۱۱.۴ درصدی از ۶۰۸ هزار و ۱۹۵ تن تولیدی در ۹ ماهه سال گذشته به ۶۷۷ هزار و ۶۰۴ تن افزایش پیدا کرده است در مقابل اما تولید پودر آلومینا در این مقایسه آماری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهشی ثبت شده است. این شرکت طی ۹ ماهه سال جاری نزدیک به ۱۷۵ هزار و ۲۸۴ پود آلومینا تولید کرده که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته که حدود ۱۷۷ هزار و ۲۳۹ تن بوده، یک درصد کاهش تولید داشته است.ب/۱۱۰


منبع:ایسنا


کد مطلب: 122346

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/122346/افزایش-۲۳-درصدی-تولید-شمش-آلومینیوم

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir