کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خط دوم قطار کرج-قزوین به بهره برداری رسید

29 خرداد 1399 ساعت 11:40

خط دوم قطار کرج-قزوین به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.


به گزارش تابش کوثر؛عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح خط دوم راه آهن کرج-قزوین که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد، گفت: آغاز و پایان این پروژه در دولت فعلی انجام شده است که با توجه به اینکه استان البرز با مباحثی از جمله تراکم جمعیت، رشد سریع مهاجرت و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور مواجه است، تکمیل پروژه مذکور بسیار حائز اهمیت است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه محورهای اصلی البرز محل عبور و تردد خودروهای ۱۴ استان کشور است، بیان کرد: این شرایط استان البرز را به استانی مهم و موثر در حوزه حمل و نقل و ترددهای بین استانی، تبدیل کرده است.

وی افزود: بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال و ادامه آزادراه شهید همت در البرز و افتتاح قطار برقی کرج-هشتگرد از جمله پروژه‌هایی بود که با حضور و عنایت ویژه رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه محقق شد.

شهبازی با بیان اینکه این پروژه در محدوده استان‌های البرز و قزوین است، عنوان کرد: این پروژه به طول ۱۰۳ کیلومتر در محدوده استان‌های البرز و قزوین با هفت ایستگاه و ۳۵ تقاطع با اعتباری بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان از سال ۹۳ آغاز شده و اکنون توسط دکتر روحانی رئیس جمهور محترم به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

وی به افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر -کیلومتر در سال توسط احداث این پروژه اشاره کرد و گفت: همچنین افزایش ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن-کیلومتر و افزایش سرعت سیر قطار مسافری به میزان ۳۰ درصد از دیگر مزیت‌های احداث خط دوم راه آهن کرج-قزوین است.
منبع:فارس
ر/111


کد مطلب: 108364

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/108364/خط-دوم-قطار-کرج-قزوین-بهره-برداری-رسید

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir